Info Gymnaestradaens A til Å

Vigtige informationer

Her kan du finde relevant information omkring Gymnaestrada.

 

OVERSIGT

På denne side finder du informationer om:

 

  • GYMNAESTRADA-LEKSIKON
    Læs nedenfor

 

 

 

  • INFOMØDERNE 20. og 22. maj
    Præsentationen fra infomøderne er blevet sendt ud pr. mail. Hvis du mangler den, så kan den efterlyses hos Janne Jelstad på jje@gymdanmark.dk

 

GYMNAESTRADA-LEKSIKON

  • Afbud

    Alle afbud skal ske skriftligt, via e-mail til info@gymdanmark.dk. Ved sygdomsbegrundet afbud før 30. januar 2019 refunderes – ved indsendelse af lægeerklæring – max 1.500 kr. af det indbetalte deltagergebyr. Fra 1. februar 2019 er det ikke muligt at refundere for deltagelse, idet GymDanmark hæfter for betalingen. Der ydes ikke refusion på rejser eller andre udgifter der måtte være i forbindelse med deltagelsen.

  • Akkrediteringskort og deltagerfolder

    Alle deltagere får udleveret et akkrediteringskort (deltagerkort), som skal bæres synligt under hele stævnet.

    Ved ANKOMST skal I kontakte Josias (+45 3114 1414) for udlevering af kortene. En oversigt over hvornår holdets træner/holdleder kan hente holdets akkrediteringskort vil blive delt her. PAS GODT på kortet, det er dyrt at få et nyt.

    Kortet giver adgang til

    • åbning, afslutning og Dornbirn Special
    • alle Group Performances mandag til fredag
    • workshop (lørdag) i Trade Exhibition Centre Dornbirn
    • Large Group Performances på Casino Stadium Bregenz
    • alle byopvisninger
    • offentlig transport (busser og tog) i Voralberg (farvezonerne blå, grøn, rød og gul)

     

    Deltagerfolder

    Vi laver en folder til alle os danskere, som du får udleveret sammen med din akkreditering. I deltagerfolderen får du en oversigt over de danske hold med korte beskrivelser, samt oplysninger om hvor og hvornår de har opvisning.

  • Den danske delegation

    Den danske delegation består af 15 foreningshold.

    Desuden deltager vi med følgende fælleshold: Dameholdet – Classic Ladies

    Se alle deltagerne her

  • FIG Gala

    FIG Gala foregår i Trade Exhibition Centre (Hall 6) fredag den 12. juli kl. 18.00 og 20.30 samt lørdag den 13. juli kl. 10.00. Gjellerup Sdr. deltager.

    Mere info om FIG Gala findes her

  • Gymnaestrada-dans, sang og slogan

    World Gymnaestrada-sloganet i 2019 er: Come together. show your colours!

    Den officielle Gymnaestrada-dans og sang er nu offentliggjort og kan læres i videoen herunder.

  • Indkvartering

    Pink skole
    Volksschule Götzis Blattur
    Blattur 37

    Her bor: Bellinge, Rejseholdet VIK, LG Gymstars og Karslunde World Team

    Blå skole
    Mittelschule Götzis
    Sankt-Ulrich-Straße 20

    Her bor: Ollerup, Grevinderne, Sundeved og Verdensholdet

    Gul skole
    Bundesoberstufenrealgymnasium Götzis
    Mösleweg 16

    Her bor: Gjellerup og Nordjylland Up & Away

    Grøn skole
    Sonderpädagogisches Zentrum Region Kummenberg
    Gartenstraße 18

    Her bor: Delingsførerne, Team Taiso, MotionsMix og Gys87

    Orange skole
    Volksschule Götzis Markt
    Schulgasse 6

    Her bor: Maribo Vikings, Team Top of Denmark og Classic Ladies

    NB: SE KORT OVER SKOLERNE I GÖTZIS NEDERST PÅ SIDEN

    Reglement for skolerne:

    – Kun danske deltagere med akkrediteringskort vil have adgang til skolerne.

    – Alle skal ligge på luftmadrasser eller liggeunderlag, som man selv skal medbringe.

    – Alkohol og rygning er forbudt.

    – Der skal være ro mellem kl. 23.00 og kl. 6.30.

     Luftmadrasser og soveposer

    Alle skal ligge på luftmadrasser/liggeunderlag, som man selv skal medbringe, samt have egen dyne/sovepose og hovedpude.

  • Indmarch

    I forbindelse med åbningsceremonien søndag den 7. juli 2019 skal alle deltage i indmarch. Under denne indmarch skal alle være iført indmarchdragten evt. suppleret med de t-shirts og den rygsæk, som kan købes. Der må ikke medbringes andre former for tasker. Der er ingen krav til sko.

    Indmarchdragt

    Indmarchdragten består af en rød jakke og sorte bukser. Der vil blive mulighed for at tilkøbe t-shirts og toppe. Dragten kan bruges frit under hele arrangementet. Dragten er dækket af deltagerbetalingen. Det er i orden at brodere diskrete navne på jakken, hvis hele holdet beslutter sig for denne løsning – men derudover er ingen andre logoer eller lign. tilladt.

    OBS: Vi har indkøbt danske flag og regnslag til indmarchen. Så I bedes venligst ikke tage dette med og husk at pakke det ned i kufferten igen og tage med hjem, så vi ikke risikerer at det flyder over det hele. 

  • Infostand

    På BLÅ SKOLE, Mittelschule Götzis, Sankt-Ulrich-Straße 20, opretter vi en infostand, der vil være bemandet af en skoleleder hver formiddag. Her vil løbende blive printet informationer, man kan få kopier af (de findes også digitalt) og ellers kan man booke tid i træningshallen og få svar på andre spørgsmål.

  • Merchandise

    Den danske Gymnaestrada-kollektion består af t-shirts, shorts, top, bøllehat, kasket og tasker og kan købes i den danske stand i messecentret, Hall 14, i Dornbirn.

  • Musik og redskaber

    Instruktører til holdene skal aflevere musik senest i maj måned. Der er ikke mulighed for at afspille egen musik.

    Hvis man medbringer egne redskaber, skal vi have besked på forhånd, da der ellers ikke vil være plads til opbevaring af redskaberne. Giv venligst Josias besked på jsj@gymdanmark.dk

    Det er holdets ansvar at transportere egne redskaber, og holdet sætter selv redskaber op og pakker ned i forbindelse med egne opvisninger. Hvis redskaberne er af et andet mærke end de officielle Gymnaestrada-partnere, skal logoer mm. dækkes (fx med tape).

    De officielle redskabspartnere er: SPIETH Gymnastics og Eurotramp.

  • Måltider

    Morgenmad

    Morgenmaden indtages på den skole, hvor man er indkvarteret. Morgenmaden skal spises på skolen. Første morgenmad er d. 7. juli og sidste morgenmåltid indtages d. 14. juli.

    Frokost

    Frokost er inkluderet i deltagerprisen. Den indtages i Trade Exhibition Centre (Hall 11) og for at undgå lange ventetider, anbefales alle deltagere bestemte tidsrum. Se menu og allergiliste her. Frokosten er tilgængelig under stævnet – ikke før eller efter.

    Aftensmad

    Der indgår ikke aftensmad i de danske deltageres forplejning. Aftenspisning sker derfor på eget initiativ og for egen regning. I Götzis har vores værter opsat festtelt med underholdning hver aften, samt mulighed for at spise.

  • Opvisninger

    Alle foreningshold skal give tre indendørsopvisninger á max 15 min. Fællesholdene giver to udendørsopvisninger á max 15 min.

    Opvisningstider

    Alle hold skal være på opvisningspladsen senest 40 min., før opvisningen skal finde sted. Programmet for de danske hold kommer finder du her. Bemærk at der kan ske ændringer fra arrangørernes side.

    Opvisningsdragter

    Aftales individuelt på foreningshold og fælleshold.

    Afrejseopvisning

    Søndag d. 30. juni fra kl. 14 – 16.00 afholder vi afrejseopvisning i Bellinge. Se programmet her

    Byopvisninger

    Der vil være områder med udendørsopvisninger forskellige steder i Voralberg. Opvisningsarealet er 14*14 meter (bortset fra i Götzis, hvor arealet er 14*12 meter). Se flere deltaljer om scenerne her.

    Udendørsopvisninger

    De udendørs opvisninger foregår i Bregenz, Höchst, Wolfurt, Lustenau, Hohenems, Götzis, Rankweil og Feldkirch.

  • Skoleleder og vagttelefon (Kontakt)

    Hver skole har sin egen danske skoleleder, du skal kontakte, hvis du har problemer med eller på skolen, og det er også skolelederen du skal orientere, hvis du bliver syg eller hvis der sker et uheld.

    • Skoleleder på pink og gul skole: Troels K. Jensen +45 21410864
    • Skoleleder på blå skole: Jørgen Smed +45 50941002
    • Skoleleder på grøn og orange skole: Tine Vilhelmsen +45 27280629

    Det er trænere og holdledere, der står for kontakten til skolelederne. Kontakt gerne skolelederen pr. sms.


    Vagttelefon

    Vagttelefonen bruges kun til akutte situationer og situationer, der ikke har noget med indkvartering og skoler at gøre. (Tlf-nr. oplyses senere)

     

    Kontakt os om:

    Vi har delt os op i forskellige ansvarsområder, så brug lige et øjeblik på at vurdere, hvem af os du ringer til først 🙂

    • Opvisninger og shows: Josias +45 3114 1414
    • Skoler: Skolelederne
    • Mad og transport: Helle +45 2129 2775
    • Foto og video: Josias (+45 3114 1414)
    • PR & Kommunikation: Anette (+45 2162 6733)
    • Organisatoriske udfordringer/Skader og ulykker:
      Hanne Lene +45 2830 6398
      Janne + 45 2992 3694
      Lene +45 2175 8646
  • Sociale medier

    Vi har en dansk Gymnaestrada Facebook, hvor der før og især under og efter stævnet vil blive postet en masse indhold, som vi opfordrer alle til at dele. Alle trænere/holdledere eller en anden repræsentant fra holdet har mulighed for at blive redaktører på siden og lægge indhold op, så stævnet også ses gennem andre øjne end Anette og Josias’. Vil du være redaktør? Så send en mail til Josias på jsj@gymdanmark.dk

    Hvis I lægger indhold op på sociale medier, så brug #wgdk2019 –  så kan vi dele hinandens oplevelser under og efter stævnet.

  • Sundhed og sikkerhed

    Sygesikring

    Det blå sygesikringsbevis gælder i Østrig og derudover er alle sikret gennem Idrættens Forsikring

    Værdigenstande

    Det er desværre ikke muligt at få opbevaret værdigenstande under opvisningerne, så vi anbefaler at lave andre aftaler.

  • Transport, parkering og kort over området

    Offentlige busser og tog i området kan anvendes gratis – det er en del af akkrediteringskortet.

    Du kan se kort over opvisningshaller- og pladser, samt offentlig transport her.

    Det er begrænsede parkeringsmuligheder.

    En rejseplan er tilgængelig på World Gymnaestrada-App’en og kan også findes her.

    Transport fra Danmark

    Rejsen fra Danmark til indkvarteringsskolen skal den enkelte eller holdet selv arrangere.
    VIGTIGT: Husk at informere Josias på jsj@gymdanmark.dk eller + 45 31141414 om hvornår I ankommer og hvis der er forsinkelser undervejs.

  • Træningshal

    Udover infostanden på blå skole er der også en træningshal, der kan bruges af alle danske hold. For at booke tid send en mail til Josias på jsj@gymdanmark.dk

  • Uddannelsesforum

    Uddannelsesforum er for gymnaster og trænere. Forskellige former for præsentation er mulig. Årets tema for workshops er: “Movement offer for anyone, for all participants and spectators.”

  • Åbnings- og afslutningsceremoni

    Åbning

    Åbningsceremonien finder sted søndag den 7. juli kl. 16.00 på Birkenwiesse Stadium Dornbirn. Temaet for åbningsshowet er Show Your Colours!

    Alle danskere skal gå indmarch og vi mødes ved DK-området kl. 14.00. Der er opsat toiletter, der er vand og mulighed for at købe is, så ventetiden skulle blive ganske hyggelig.

    Afslutning

    Foregår på Birkenwiese Stadium Dornbrin lørdag den 13. juli, fra kl. 16-17.30. Arrangørerne ønsker, at der er repræsentanter fra alle fem kontinenter. De danske hold skal bære paradedragten og I skal forvente at mødetiden bliver omkring kl. 14.00 – endeligt tidspunkt aftales til ledermødet.