Info Gymnaestradaens A til Å

Vigtige informationer

Her kan du finde relevant information omkring Gymnaestrada.

GYMNAESTRADA-LEKSIKON

  • Afbud

    Alle afbud skal ske skriftligt, via e-mail til info@gymdanmark.dk. Ved sygdomsbegrundet afbud før 30. januar 2023 refunderes – ved indsendelse af lægeerklæring – max 1.500 kr. af det indbetalte deltagergebyr. Fra 1. februar 2023 er det ikke muligt at refundere for deltagelse, idet GymDanmark hæfter for betalingen. Der ydes ikke refusion på rejser eller andre udgifter der måtte være i forbindelse med deltagelsen.

  • Akkrediteringskort og deltagerfolder

    Alle deltagere får udleveret et akkrediteringskort (deltagerkort), som skal bæres synligt under hele stævnet.

    Kortet giver adgang til

    • åbning, afslutning og Dornbirn Special
    • alle Group Performances mandag til fredag
    • workshop (lørdag) i Trade Exhibition Centre Dornbirn
    • Large Group Performances på Casino Stadium Bregenz
    • alle byopvisninger
    • offentlig transport (busser og tog) i Voralberg (farvezonerne blå, grøn, rød og gul)

     

    Deltagerfolder

    Vi laver en folder til alle os danskere, som du får udleveret sammen med din akkreditering. I deltagerfolderen får du en oversigt over de danske hold med korte beskrivelser, samt oplysninger om hvor og hvornår de har opvisning.

  • Den danske delegation

    Den danske delegation består af 15 foreningshold.

    Desuden deltager vi med følgende fælleshold: Dameholdet – Classic Ladies

     

  • FIG Gala

    Mere info om FIG Gala findes her

  • Gymnaestrada-dans, sang og slogan

    Kommer mere info

  • Indkvartering

    Alle deltagere overnatter på skole.

    Reglement for skolerne:

    – Kun danske deltagere med akkrediteringskort vil have adgang til skolerne.

    – Alle skal ligge på luftmadrasser eller liggeunderlag, som man selv skal medbringe.

    – Alkohol og rygning er forbudt.

    – Der skal være ro mellem kl. 23.00 og kl. 6.30.

     Luftmadrasser og soveposer

    Alle skal ligge på luftmadrasser/liggeunderlag, som man selv skal medbringe, samt have egen dyne/sovepose og hovedpude.

  • Indmarch

    I forbindelse med åbningsceremonien søndag den 6 august 2023 skal alle deltage i indmarch. Under denne indmarch skal alle være iført indmarchdragten evt. suppleret med de t-shirts og den rygsæk, som kan købes. Der må ikke medbringes andre former for tasker. Der er ingen krav til sko.

    Indmarchdragt

    Indmarchdragten består af en rød jakke og sorte bukser. Der vil blive mulighed for at tilkøbe t-shirts og toppe. Dragten kan bruges frit under hele arrangementet. Dragten er dækket af deltagerbetalingen. Det er i orden at brodere diskrete navne på jakken, hvis hele holdet beslutter sig for denne løsning – men derudover er ingen andre logoer eller lign. tilladt.

     

  • Merchandise

    Info kommer

  • Musik og redskaber

    Instruktører til holdene skal aflevere musik senest i maj måned. Der er ikke mulighed for at afspille egen musik.

    Hvis man medbringer egne redskaber, skal vi have besked på forhånd, da der ellers ikke vil være plads til opbevaring af redskaberne.

    Det er holdets ansvar at transportere egne redskaber, og holdet sætter selv redskaber op og pakker ned i forbindelse med egne opvisninger. Hvis redskaberne er af et andet mærke end de officielle Gymnaestrada-partnere, skal logoer mm. dækkes (fx med tape).

     

  • Måltider

    Morgenmad

    Morgenmaden indtages på den skole, hvor man er indkvarteret. Morgenmaden skal spises på skolen. Første morgenmad er d. 6 august og sidste morgenmåltid indtages d. 13 august.

    Frokost

    Frokost er inkluderet i deltagerprisen.

    Aftensmad

    Der indgår ikke aftensmad i de danske deltageres forplejning. Aftenspisning sker derfor på eget initiativ og for egen regning.

  • Opvisninger

    Alle foreningshold skal give tre indendørsopvisninger á max 15 min. Fællesholdene giver to udendørsopvisninger á max 15 min.

    Opvisningstider

    Alle hold skal være på opvisningspladsen senest 40 min., før opvisningen skal finde sted. P

    Opvisningsdragter

    Aftales individuelt på foreningshold og fælleshold.

    Afrejseopvisning

    Kommer mere info

    Byopvisninger

    Der vil være områder med udendørsopvisninger forskellige steder i Amsterdam

     

  • Skoleleder og vagttelefon (Kontakt)

    Hver skole har sin egen danske skoleleder, du skal kontakte, hvis du har problemer med eller på skolen, og det er også skolelederen du skal orientere, hvis du bliver syg eller hvis der sker et uheld.

     

  • Sociale medier

    Vi har en dansk Gymnaestrada Facebook, hvor der før og især under og efter stævnet vil blive postet en masse indhold, som vi opfordrer alle til at dele.

  • Sundhed og sikkerhed

    Sygesikring

    Det blå sygesikringsbevis gælder i Østrig og derudover er alle sikret gennem Idrættens Forsikring

    Værdigenstande

    Det er desværre ikke muligt at få opbevaret værdigenstande under opvisningerne, så vi anbefaler at lave andre aftaler.

  • Transport, parkering og kort over området

    Offentlige busser og tog i området kan anvendes gratis – det er en del af akkrediteringskortet.

    Transport fra Danmark

    Rejsen fra Danmark til indkvarteringsskolen skal den enkelte eller holdet selv arrangere.

  • Åbnings- og afslutningsceremoni

    Åbning

    Åbningsceremonien finder sted søndag den6. august

    Afslutning

    Foregår  lørdag den 12 august